- Üksikasjad
-
17.10.2017
Kaupmehed, tootjad, maaletoojad, edasimüüjad, toitlusasutused – see on just see aeg, kus näidata, et pöörad tähelepanu läbipaistvale tarneahelale ja oma vastutusele. Õiglase kaubanduse tootevalik väärib eraldi tähelepanu, et märgise tuntus ja eelistamine kasvaksid:
- Ostuotsuste puhul on aina olulisemad tootja laiendatud vastutus ja läbipaistvus.
- Toote jälgitavus on võimalikum, kasulikum ja nõutavam.
- Tooteid ostes või kasutades teab 55% EL-i kodanikest üldiselt seda, millised on toodete kõige olulisemad keskkonnamõjud.
Allikas: Supply Cha!nge. Muudame poeketid õiglaseks 2017
_______________________________
Eesti inimene on valmis otsima ja ostma, sest meil on piisavalt heatahtlikult meelestatud inimesi, kes hindavad teiste tööd ja aegajalt juba ostavad õiglase kaubanduse kaupu. Ja meil on vastutustundlikultmeelestatud inimesed, kes hindavad teiste tööd ja tunnevad huvi kaupade päritolu vastu. Nemad eelistavad ja otsivad õiglase kaubanduse kaupu:
- Fairtrade’i märgise tuntus kasvab: 2016.a teadis juba18% inimestest, millega on tegemist.
- Rohkem inimesi ostavad pigem õiglase kaubanduse ja kestliku ettevõtluse märgistega tooteid: 2016.a ostis 11% võimalusel vähemalt mõnes tooterühmas märgisega tooteid.
Allikas: Eesti elanike arvamus õiglasest kaubandusest, Turu-Uuringute AS Omnibuss küsitlus 2016
Õiglase kaubanduse märgis on ambitsioonikaim sotsiaalse vastustuse standard ja kõige usaldusväärsem eetilise tarbimise märgis (Soome tarbimisuurimise organisatsiooni Finnwatch uuring 2015).