fairtrade 2019 fm rgb

MÄRGI TAGA ON INIMESED
Menüü
  • Avaleht
  • Ülevaade
  • Tooted
  • Õiglane kaubandus
  • Märgised
  • Sertifitseerimine
  • Kontakt

Mondo SM a2014 RGB veebi 200x200 v2

 

Filmid ja videod

Materjalid

Uuringud ja aruanded

Õiglane retseptiraamat

Õiglase kaubanduse linnad

  • Õiglase kaubanduse kuu tähistamine KOOLIDES ja NOORTEKESKUSTES 2024
  • Õiglase kaubanduse kuu tähistamine LASTEAEDADES ja ALGKLASSIDES 2024
  • Õiglase kaubanduse kuu KIRJUTAMISVÕISTLUS 2024
  • Õiglase kaubanduse kuu VIKTORIIN 2024
  • Risk Map ehk riskikaart - töövahend suurimate riskide tuvastamiseks

Käimasolevad
2018-2021 toetab õiglase kaubanduse tegevusi Eestis Reilukauppa

2021-2022 Õiglane toidulaud: inimõiguste toetamine ja kliimamuutuse pidurdamine toidupoodide tarneahelates

Rahastaja: Aktiivsete Kodanike Fond (ACF)

  • Lõpetatud
  • 29 Euroopa vabaühenduse ühisprojekt „Supply Cha!nge“, et parandada töötingimusi toidupoekettide omatoodete toote- ja tarneahelas
  • Üleeuroopaline projekt „Make Fruit Fair!“, mille keskmes on troopilise puuvilja õiglane tootmine ja läbipaistev tarneahel
  • Baltimaade ühine õiglase kaubanduse alase teadlikkuse tõstmise projekt
  • Üleeuroopaline õiglase šokolaadi kampaania „Make Chocolate Fair“
  • Koostööprojekt Soome õiglase kaubanduse linnadega eetiliste põhimõtete ja nende rakendamise võimaluste tutvustamiseks avalike hangete läbiviijatele

Sinu töökohal juuakse kohvi? Kandideeri FAIRTRADE@WORK tunnustusele

Üksikasjad
07.05.2024

Maailmas juuakse päevas 2,25 miljardit (!) tassi kohvi, Eestis tarbitakse orienteeruvalt 4,5kg kohvi elaniku kohta aastas. Suur osa kohvist juuakse just tööl olles. On ennustatud, et aastaks 2050. muutub kuni 60% kohviviljelemiseks kõlbulikust maast kasutuskõlbmatuks. Mistõttu võib kohvist saada kas kallis luksus või lakkab see tume tassitäis naudingut lihtsalt olemast. Kohvifarmer, kohvipõõsas ja meie keskkond väärivad kohvijooja toetust.

Sinu kollektiivil on võimalus oma kohvikasvatajale toetust näidata ja aidata rohujuure tasandil tegeleda keskkonnahoiuga ning kliimamuutustest tulenevate murede lahendamisega. 63% Fairtrade sertifikaadiga kohvist on juba praegu ka mahemärgisega.

Loe edasi…Sinu töökohal juuakse kohvi? Kandideeri FAIRTRADE@WORK tunnustusele

Kas lihavõttejänku on jätkusuutlik?

Üksikasjad
27.03.2024
Õiglase kaubanduse šokolaad sobib pühadesse isegi siis, kui see pole küüliku või muna kujul. Pildil on Dammenberg, Tony's Chocolonely, Seed and Bean, Lidl Favorina, Pirkka, Rainbow, iChoc ja Vego šokolaadid.

Lihavõtted on jõulude kõrval õiglasele kaubandusele olulisim šokolaadihooaeg, sest šokolaadi tarbimine pühadel on saamas sama suureks osaks traditsioonidest, kui munade värvimine. Šokolaadijänkusid ja šokolaadimune ostetakse aastas tuhandeid, kuid nende seest ei leia alati ainult meeldivaid üllatusi. Kakaouba on üks maailma kõige ohustatumaid tooraineid, mille kasvatamisega kaasnevad mitmed riskid: lapstööjõu ärakasutamine, bioloogilise mitmekesisuse ja metsade kadu, karmide kemikaalide ja GMO-de kasutamine, aga ohuks kakaole endale on ka kliimakiriis ja sellega toimetulek.

Loe edasi…Kas lihavõttejänku on jätkusuutlik?

Fairtrade asub lahendama Soome kodumaiste marjadega seotud töö- ja inimõiguste alaseid väljakutseid

Üksikasjad
26.03.2024

Soome õiglase kaubanduse organisatsioon Fairtrade Finland (Reilu kauppa ry) käivitas marjaala ettevõtetega koostöös pilootprojekti, kus osaleb loodusmarjade sektor. Piloodi eesmärk on luua Soomes korjatavatele loodusmarjadele kohalikud sertifitseerimiskriteeriumid, mis lahendaksid marjade korjamisega seotud inim- ja tööõigusalaseid väljakutseid ning riske. Keskmes on mured välismaalt saabunud marjakorjajate töötingimuste, töötasude ja värbamiskulude üle. Fairtrade teeb esimest korda tööd kodumaiste toodete kriteeriumite loomisel. Piloodiga loodetakse mõju luua juba juba 2025. aasta suve korjehooajaks.

Loe edasi…Fairtrade asub lahendama Soome kodumaiste marjadega seotud töö- ja inimõiguste alaseid väljakutseid

Värske Chocolate Scorecard uuring tarbijate lemmik maiusetootjate kohta on avaldatud

Üksikasjad
20.03.2024

Kevadpühadeks, mis maailmas küll šokolaadipühaks muutumas, sihitud uuring annab taas valgusfoori süsteemiga hea ja selge ülevaate, millised maiuste tootjad on oma tegevuses vastutustundlikud ja eetilised ning millised keskkonda ning inimõigusi eiravad.

Loe edasi…Värske Chocolate Scorecard uuring tarbijate lemmik maiusetootjate kohta on avaldatud

ÕIGLASE KAUBANDUSE KUU KOOLIDES JA KIRJUTAMISVÕISTLUSE VÕIDUTÖÖD 2023

Üksikasjad
16.12.2023

Koostöös MTÜ Mondo ja Bioneer.ee portaaliga korraldasime kirjutamisvõistlust juba teist aastat. Sel aastal liitus meiega ka Lidl Eesti, kes pakkus võitjaile auhinnaks 30.eur kinkekaardid ning jõulumaiustusi. Bioneer.ee pakkus aga vanematele võitjatele ning teistele parematele kirjutajatele kaasautori kohta, mille üle kõik üleskutse saanud noored olid väga õnnelikud. Loodame kõigi noorte artikleid tulevikus Bioneer.ee kanalites ja lehel kindlasti näha!

Õiglase kaubanduse kuu oktoobris oli võimas! Suur-suur aitäh, et osalesite. Koos astusime suure ja olulise sammu õiglasema ja jätkusuutlikuma maailma suunas. Mondo võtab vägeva kuu, koos inspireerivate tegevusnäidetega, kokku siin artiklis, aga toome mõned momendid välja:

Loe edasi…ÕIGLASE KAUBANDUSE KUU KOOLIDES JA KIRJUTAMISVÕISTLUSE VÕIDUTÖÖD 2023

Lehekülg 2 / 26

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
template-joomspirit.com
Back to top